legoland-w-danii-czyli-podroz-w-covidzie
Po ponad 2 letniej przerwie w podróżowaniu, lot samolotem wydaje się jakby był tym pierwszym! Jak zmieniło się podróżowanie w czasie pandemii? Wyjaśnię Wam wszystko na przykładzie naszych duńskich wakacji! Czas start!

Podróż do Legolandu w Danii mieliśmy zaplanowaną jako niespodziankę z okazji Dnia Dziecka. Wówczas okazało się, że niebo nad Danią jest ciągle zamknięte dla turystów, więc musieliśmy przełożyć lot. Udało się  go zrealizować pod koniec lipca. W 4 dni zwiedziliśmy Legoland w Billund,  Kopenhagę i wpadliśmy na jeden dzień do Szwecji. Ale po kolei.

Legoland w Danii

Lotnisko w Billund jest położone od Legolandu jedynie o jakieś 3 km. Mając jednak na uwadze inne wycieczki wypożyczyliśmy od razu samochód. Pierwsze dwa dni spędziliśmy w Legolandzie. Spaliśmy też w Hotelu, który jest na jego terenie. (Pokój w LegoFriends – możecie zobaczyć na Stories – wybrała oczywiście Hela!).

Jakie są plusy spania w Hotelu Legoland? Niesamowita frajda dla dzieci, pyszne jedzenie, ale przede wszystkim brak kolejek! Po zakwaterowaniu do parku rozrywki wchodzi się osobnym wejściem.

Legoland to ogromny teren podzielny na różne strefy tematyczne. Wszystkie atrakcje są oznaczone wzrostowo. Większość z nich zaczyna się od 100 cm, ale na niektórych dziecko musi mieć minimum 120 cm wzrostu.

Dużym plusem są stoiska  z klockami Lego, które umilają czas podczas kolejek do poszczególnych atrakcji. Jednak prawda jest taka, że nawet w okresie letnim nie staliśmy w kolejce dłużej niż 10 – 15 minut.  Zdjęcia znajdziecie na dole arytykułu.

COVID w Danii

Aby wejść do Hotelu, Legolandu lub np do Zoo Safarii w Danii osoby dorosłe muszą być zaszczepione, przejść korona wirursa (certyfikat ważny pół roku!) lub wykonać test na obecność wirusa. Punkt testów znajduje się na tyłach hotelu. W przeciwnym razie nie zostanie się wpuszczonym.

Dania na używa już nigdzie maseczek. Ani na zewnątrz ani w środku. Natomiast na lotnisku i w samolocie nadal obowiązują maseczki! Po przylocie do Polski każdy pasażer miał również sprawdzany Certyfikat Covidowy. W przypadku jego braku został zabierany na test przeciwo korona wirusowi.

Informacje praktyczne

Bilet można kupić na miejscu lub przez internet (ok 140 zł za osobę) Dzieci do lat 3 wchodzą za darmo.

W dniu wizyty można wchodzić i wychodzić z parku

Godziny otwarcia 10:00 – 20:00 (ale atrakcje są czynne tylko do 19:00!)

Adres: Nordmarksvej 9, 7190 Billund, Dania

Zwiedzanie

Na koniec drugiego dnia pojechaliśmy do ZOO Safarii, gdzie można oglądać zwierzęta z auta. Kolejny dzień spędziliśmy w oddalonej o 3 godziny jazdy samochodem Kopenhadze. Na miejscu korzystaliśmy z wodnego tramwaju (wykupiliśmy całodzienny bilet). Odwiedziliśmy między innymi Pomnik Syrenki (to podobno siostra naszej Warszawskiej!), kolorową dzielnicę Nyhavn oraz Muzem Hansa Christana Andersena. Nie zabrakło też zmiany warty straży w samo południe pod królewskim pałacem.

Następnego dnia wybraliśmy się w podróż do Szwecjij, którą łączny z Danią 17 kilometrowy most. Tam odwiediliśm urocze miasto Malmo i spędziliśmy killka godzin nad szweckim Bałtykiem.

UWAGA! Informacje dotyczące podróżowania ulegają zmianie, więc przed każdą planowaną podróżą należy się z nimi dokładnie zapoznać!

FotoGaleria Legoland

FotoGaleria GIVSKUD ZOO ZOOTOPIA

Fotogaleria Kopenhaga

One thought on “Legoland w Danii, czyli podróż w COVIDZIE!”

1. Jako 13-latek miałem bardzo podobną wycieczkę – Legoland, Safarii park i muzeum Andersena (+jeszcze jakieś mniejsze duńskie miasteczko). Wspomnienia zostały do dziś, fajna przygoda nie tylko dla dzieci 😉