london-wycieczka

Podróż z niemowlakiem to nie lada wyzwanie, ale wszystko da się zorganizować. Trzeba tylko chcieć. Jakie atrakcje i udogodnienia czekały na Helę w Londynie? O tym przeczytacie poniżej.

Weekend w Londynie stał pod wielkim znakiem zapytania. Po pierwsze – stan zdrowotny Heli pozostawiał ostatnio wiele do życzenia, a po drugie wiadomo, że z pogodą w Anglii bywa różnie. O tym, że jedziemy w piątek do Londynu zdecydowała w czwartek rano nasza pani pediatra (Dziękujemy! ♥). Szybkie pakowanie i w drogę! A atrakcje i udogodnienia dla niemowlaka w Londynie znajdziecie poniżej.

Co warto zwiedzić z niemowlakiem w Londynie:
  • Oceanarium Sea Life.To niezwykłe miejsce, gdzie można zobaczyć dokładnie podwodny świat. Bilet wstępu kosztuje 25 funtów, ale jest naprawdę wart swojej ceny. Polecam kupić bilet przez Internet, żeby nie stać w kolejce do kasy.  Dzieci do lat 3 wchodzą za darmo. Hela była oczarowana kolorowymi rybkami, rafą koralową, pingwinami królewskimi, a nawet rekinem i płaszczką!

Londyn-Oceanarium

Duży plus za dwie łazienki z przewijakami. Minus za brak miejsca do karmienia. Niestety nie ma tam nawet krzesełka. My karmiłyśmy się siedząc na podłodze. Ale mimo to polecam szczerze to miejsce!

• Tower Bridge. Most zwodzony z wieżami z IX wieku robi wrażenie. Dodatkowo szklana podłoga zawieszona na 42 metrach nad Tamizą zapiera dech w piersiach. Most posiada rampę z jednej strony i windy z drugiej, więc nie ma problemu, aby przemieścić się z wózkiem.

Londyn-Tower-Bridge

• Big Ben. Ze względu na ograniczony czas pobytu w Londynie Big Bena podziwialiśmy jedynie z zewnątrz, ale oczywiście to też trzeba zobaczyć.

Londyn-Big-Ben

• Pałac Buckingham. Być w Londynie i nie zobaczyć pałacu, w którym mieszka królowa Elżbieta II, to jak być w Watykanie i nie zobaczyć Papieża. Mnie osobiście ten budynek nie zachwycił i trochę nie rozumiem skąd nazwa pałac, bo moim zdaniem nie ma on z pałacem nic wspólnego. Jednak turyści i tak gromadzą się pod nim bez względu na porę dnia.

palac-buckingham

• Hyde Park. W Londynie czuć już wiosnę. Dla kilkunastomiesięcznego niemowlaka bujna, kolorowa roślinność, szare! wiewiórki, gołębie i łabędzie to duża atrakcja i fajna zabawa. Zwłaszcza kiedy wszystko można obserwować z bardzo bliska.

atrakcje-i-udogodnienia-w-parku-w-londynie

Udogodnienia dla niemowlaka w Londynie:
  • Taksówki. Przez większą część wycieczki poruszaliśmy się pieszo. Ale do najdalszego punktu, czyli w naszym przypadku do Tower Bridge wzięliśmy taxi. Jakie było nasze zdziwienie kiedy okazało się, że nie trzeba wyjmować Heli z wózka, składać go i upychać w bagażniku. Londyńskie taksówki są tak skonstruowane, że zarówno dziecięce jak i inwalidzkie wózki po prostu wstawia się do środka!
  • Przewijaki. Dostępne dla niemowlaków na lotniskach, oraz tak jak wspomniałam wcześniej w Oceanarium Sea Life. Oczywiście są także obecne w restauracjach, co zdecydowanie ułatwia pobyt z niemowlakiem.
  • Krzesełko do karmienia. Tak naprawdę wszędzie gdzie go potrzebowałam, był akurat dostępny. Mam tu na myśli restauracje, hotel w którym mieszkaliśmy, a nawet bar na lotnisku.

taxi-london

Londyn pozytywnie mnie zaskoczył. Podobała mi się jego aura, architektura i przyjaźni ludzie z ich brytyjskim akcentem, który niejednokrotnie trudno zrozumieć. Londyn pożegnał nas deszczem, ale to miasto słynie z deszczowej i mglistej pogody, więc nie mogło być inaczej.

5 thoughts on “Atrakcje i udogodnienia dla niemowlaka w Londynie, czyli Hela w podróży!”

1. Nigdy jeszcze nie byłam w Londynie – a już tym bardziej nie bylam tam z niemowlakiem 😉 Każda podróż z dzieckiem to duże wyzwanie – jednak świetnie sobie poradziliscie i przywieźliście mnóstwo turystycznych inspiracji 🙂

2. Bardzo lubię to miasto. Byłam w nim 2 razy na wakacje (jeszcze czasy studiów), więc trochę czasu tam spędziłam. Mimo tego, że jest tak duże to ma dla mnie swój klimat. Bardzo fajne miejsca zobaczyliście 🙂 Świetnie, że jest tyle udogodnień dla dzieci, teraz z pewnością też zwracałabym na to uwagę. Zaskoczyły mnie pozytywnie taksówki – bardzo fajna możliwość, jeśli chodzi o wstawienie wózka. Dobrze wiedzieć, że można śmiało wyruszyć z dzieckiem do tego miasta :)) Dzięki za te informacje !